Är du efterlyst... Vem svarar ja på det....

Jag blev stoppad av polisen idag för jag gjorde en liten felsväng o körde där man inte fick köra osv... Poliskonstapeln var en god man som såg till att undervisa en vilsen norrlänning i trafiken med min GPS samt att låta mig få en varning att inte göra om det. Jag lovar att aldrig göra fel med vilje... men jag har verkligen inget lokalsinne o trafiken i Sthlm är inte snäll.. Själv så bor jag massa mil utanför stan så det är inte så ofta jag är inne o leker. Nå ja.
Det var några av frågorna som jag fick som får mig att undra lite.....
Polismannen ställer vanliga kontrollfrågor så som
polismannen: Har du körkort? Ja svarar jag o tar fram det o ger över detta till polisen.
Han tittar på det o går åter igen in på att man inte får köra på bussvägar o man inte får svänga höger mm o jag svarar jag är jätte ledsen men jag gjorde som han sa (jag syftade då på mannen i GPS:en) jag ber om ursäkt igen o säger att jag letar efter söderledstunneln. Dottern som genast sa när jag kom hem o berättade vad som hänt sa.. Men mamma... du är ju virrig.. Du hittar inte ens med GPS..... du skulle ha sagt det till polisen....
Åter till de frågorna som följer...
Polismannen: Är det din bil? Ja jag svarar ja igen för det är min bil.
Polismannen: Är du efterlyst för några brott? Då är jag några sek från att säga... Va??? Vem svarar ja på en sådan fråga?? Men tänker.. nja jag verkar ha tur med detta för han förstår att jag är vilse o inte fuskat.. så jag svara Nej konstapeln det är jag inte.
Polisen säger då att jag klarar mig från böter denna gången men bör vara mer uppmärksam.. Vilket han har så himla rätt i,,..... men jag måste börja hitta i denna himla stad...kanske får ta o gå o ta Taxi kort.. då måste man lära sig gator mm
Jag kan säga att innan jag skaffade mig GPS så var jag tvungen att ställa bilen utanför stan o ta tunnelbanan in. men då gick jag vilse istället....
Jag måste säga att GPS är min räddning o jag håller nu på att även ta MC kort.. AJ AJ AJ. Jag måste lära mig att hitta i Sthlm. Så att jag klarar mig utan min livlina som inte ens den vet att det är buss gata.. Jag borde ringa upp TomTom o säga... Snälla kan ni märka ut även gator som är avstängda.. Så slipper jag köra på dem.. Bussgator... så slipper jag även köra på dessa.....
I annat så är jag mycket nöjd med min TomTom Live Traffic för den har hjälp mig hem många gånger... o det kommer även fler ggr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0