Arbetslös.... är det en identitet.. Vilken är din...

Jag vet att vara arbetslös inte är en identitet men många gånger så är det det första som folk frågar efter o jag vet inte riktigt vad jag ska svara...Alltid annars så när jag fått frågan har jag kunnat säga jag är Butikschef eller jag jobbar med kompetensutveckling osv ... .. Nu vad är jag nu.. jag är arbetslös.... Helt plötsligt så får man inte mer frågor...... Är jag då nu identitetslös... eller är min identitet att vara arbetssökande...
Ja det behöver inte vara så invecklat.. Jag vill bara ha ett jobb... 
Ja jag kanske gör det hela lite invecklat men jag som alltid har jobbat som behöver jobba som behöver känna mig behövd....Ja jag har varit med om två neddragningar nu.. först på Ericsson o nu på Telia....Jag är inte gjord för att gå hemma.. Eller är någon gjord för det... ??? Fast det kanske är som olika lager....
Jag har en identitet som Mamma, en identitet som sångerska o en identitet som kamrat, jag har en identitet som arbetslös....vilken identitet är den primära..... Så till frågan... Vilken är din identitet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0